Josipa Gvozdanić

mag.mus., operna pjevačica

Biografija

Josipa Gvozdanić rođena je 8.3.1997. u Zagrebu. Pohađala je nastavu pjevanja u UŠ Franje Lučića u razredu Zrinke Posavec, prof. mentor, u Velikoj Gorici. 2015. postaje studenticom pjevanja na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu u klasi Martine Gojčeta Silić, izv. prof., a diplomirala je u klasi Renate Pokupić, doc. art. Tijekom studija sudjelovala je u brojnim akademskim projektima, izvođenim u raznim dvoranama i kazalištima diljem Hrvatske, a njena prva velika uloga bila je Fiordiligi u poznatoj Mozartovoj operi Così fan tutte u svibnju 2018., čija je izvedba bila u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu.

Svoj profesionalni debi ostvarila je ulogom Alise u operi Lucia di Lammermoor Gaetana Donizzetija u veljači 2020., također u HNK u Zagrebu, a nakon nje debitirala je u operi Carmen G. Bizeta kao Mèrcédes, Seviljskom brijaču G. Rossinija kao Berta, Figarovom piru i Čarobnoj fruli W. A. Mozarta kao Barbarina i Papagena, Lastavici G. Puccinija kao Bianca, La Traviati G. Verdija kao Annina te u opereti Šišmiš J. Straussa ml. kao Ida.

Sudjelovala je na brojnim festivalima od kojih valja istaknuti Youngmasters festival u Samoboru, na kojem je u ovogodišnjem izdanju održala solistički recital s gitarskim triom Escualo. Od ostalih festivala tu su Orguljaški festival Heferer, Zagreb Classic Open Air Festival, Noči v stari Ljubljani te festival Pjesme Podravine i Podravlja u Pitomači. Surađivala je sa Simfonijskim orkestrom HRT – a te Tamburaškim orkestrom HRT – a, a posebno ističe suradnju sa Zagrebačkom filharmonijom u operi Ivica i Marica Engelberta Humperdincka, gdje je pjevala ulogu Ivice, za koju je u studenom 2021. bila nominirana za Nagradu hrvatskog glumišta u kategoriji za izuzetno umjetničko ostvarenje mladih umjetnika do 30 godina. Kao dio komornog trio sastava Bouquet redovito nastupa po hrvatskim gradovima, a zajedno s pijanistom Božidarom Vlašićem održala je solistički recital pod nazivom Vokalna lirika putevima europske tradicije u travnju ove godine, u dvorani Galženica u Velikoj Gorici, u sklopu Dana Pučkog otvorenog učilišta Velika Gorica.
Usavršavala se na raznim seminarima uglednih dirigenata, pedagoga i pjevača među kojima su Stefano Patarino, Tomislav Mužek, Matjaž Robavs, Riccardo Mascia, Alexei Tanovitsky, Rita Susovsky, Joan Grimalt, Brigita Stradiot, Marc Tardue, Mihailo Arsenski, Krassimira Stoyanova, Claudia Visca, a za svoj rad primila je brojna priznanja tijekom studija od kojih valja istaknuti Rektorovu nagradu za veliki znanstveni ili umjetnički rad za akademske godine 2016./2017., 2018./2019. te 2019./2020. te Dekanovu nagradu za akademsku godinu 2017./2018. Uz to, dobitnica je nagrade Zagrebačke županije za osvojenu prvu nagradu na Državnom natjecanju Hrvatskog društva glazbenih i plesnih pedagoga 2015. te nagrade predsjednika županijske skupštine Zagrebačke županije za doprinos kulturi i društvenoj promociji Zagrebačke županije. Zahvaljujući sudjelovanjima na brojnim domaćim i stranim natjecanjima osvojila je brojne nagrade, među kojima se ističe Međunarodno komorno natjecanje Seghizzi, na kojem je u srpnju ove godine, zajedno s pijanistom Božidarom Vlašićem, osvojila prvu nagradu.

“Krenuo sam na nastavu pjevanja iz razloga što je Josipa školovana za to i automatski bolje zna neke stvari od ljudi koji nisu školovani za pjevanje, odnosno zna objasniti. Satovi su mi se svidjeli i pomogli su mi za pjevanje jer sam donekle naučio pravilno disati kroz pjesmu. 

Inače znam pjevati pa nemam nekih velikih osvrta na tu temu, meni je bitno disati pravilno, a tu mi je definitivno njena pomoć bila potrebna.”

“Josipa me uvela u svijet pjevanja i pružila točno ono što mi je potrebno. Budući da radim posao gdje moram par dana za redom pjevati po više sati, prilagodila je pristup i metodologiju mojim potrebama. Uzevši u obzir da pjevanje nije moj primaran način glazbeno-scenskog izražavanja, nije me “zamarala” nekim detaljima potrebnim za virtuozno pjevanje raznih glazbenih žanrova (što ona bez problema može) već onim što je suštinski bitno (dikcija, intonacija, disanje…).

Za Josipu mogu samo reći da je jedan velik profesionalac svog zanata koji svakom djelu pristupa kao da ga priprema za koncert u Carnegie Hallu. Iz svakog žanra, kompozicije, takta secira najbitnije detalje kako bi svako djelo koje obradi bilo autentično, a nerijetko bolje od originala.”

“Za satove pjevanja kod Josipe sam došao na preporuku kolega. Individualni rad je bolji jer se lakše posvetiti radu za razliku od rada u grupama, nastava mi je puno pomogla, pokazala mi je osnove i usavršila tehniku, postavlja realna očekivanja. Sve u svemu jako vedra i vesela osoba. Sve pohvale.”

Slanje upita

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.