Božidar Vlašić (Zagreb, 1998.) hrvatski je pijanist i klavirski pedagog. Svoje glazbeno
obrazovanje započeo je u Grudama (Bosna i Hercegovina), gdje je već u ranoj dobi osvojio
nekoliko visokih nagrada na Federalnom natjecanju za učenike i studente glazbe.
Srednjoškolsko obrazovanje nastavio je u Imotskom. Godine 2017. maturirao je s izvrsnim
uspjehom te se iste godine upisao na Muzičku akademiju Sveučilišta u Zagrebu, gdje je studirao
klavir kod profesora Đorđa Stanettija i Filipa Faka.
U okviru Erasmus+ studijskog programa mobilnosti proveo je posljednju godinu studija na
Sveučilištu za glazbu „Fryderyk Chopin” u Varšavi, Poljska, gdje je studirao kod profesora
Konrada Skolarskog. Tijekom akademske godine 2022./2023. radio je kao asistent klavira na
Odsjeku za kompoziciju i teoriju glazbe iste institucije, kod dr. hab. Ignacyja Zalewskog, u
okviru Erasmus+ programa stručne prakse. Trenutno je student poslijediplomskog programa
umjetničkog usavršavanja na području suvremene klavirske glazbe na Muzičkoj akademiji
Sveučilišta u Zagrebu, gdje studira kod profesorice Katarine Krpan.
Božidar je dugi niz godina stalni član hrvatske i europske glazbene scene kao solist, komorni i
orkestralni glazbenik. Njegov repertoar obuhvaća djela suvremenih i klasičnih skladatelja, od
kojih su mnoga premijerno izvedena pod njegovom interpretacijom. Sudjelovao je u značajnim
akademskim projektima poput praizvedbi opera kao što su „Madame Buffault“ Borisa
Papandopula (2017.), „Così fan tutte“ Wolfganga Amadeusa Mozarta (2018.), „Cendrillon“
Julesa Masseneta (2020.) i „The Telephone“ Gian Carla Menottija (2021.).
Kao solist, nastupao je s Karlovačkim komornim orkestrom i Komornim gudačkim orkestrom
„Takt”, pod ravnanjem dirigenata Vetona Marevcija i Igora Tatarevića, izvodeći Papandopulov
Drugi koncert za klavir i orkestar. Od 2019. godine surađivao je kao umjetnički suradnik s
renomiranim hrvatskim orkestrima kao što su Zagrebačka filharmonija i Simfonijski orkestar
Hrvatske radiotelevizije. Također redovito je nastupao kao član Simfonijskog orkestra Muzičke
akademije Sveučilišta u Zagrebu, Komornog gudačkog orkestra Muzičke akademije
Sveučilišta u Zagrebu, Mladih filharmoničara Zagreb (HGM), Ansambla za novu glazbu
Sveučilišta za glazbu „Fryderyk Chopin“ i Simfonijskog orkestra Sveučilišta za glazbu
„Fryderyk Chopin“. Od 2018. godine umjetnički je suradnik višestruko nagrađivanog
Komornog zbora „Ivan Filipović“ iz Zagreba te Ansambla za staru glazbu „Marco Polo“ iz
Zagreba.
Iste godine započeo je suradnju s renomiranom hrvatskom sopranisticom Barbarom
Suhodolčan, s kojom je na poziv Ministarstva kulture Republike Hrvatske imao značajne
nastupe u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Saveznoj Republici Njemačkoj u Berlinu, kao
i u Generalnom konzulatu Republike Hrvatske u Düsseldorfu i Frankfurtu na Majni. Na poziv
Generalnog konzulata održao je i zapažen koncert pred hrvatsko-poljskom diplomacijom u
prosincu 2021. godine u Krakovu (Poljska). Nastupao je na festivalima u Bosni i Hercegovini,
Finskoj, Italiji, Poljskoj, Slovačkoj, Srbiji, Sloveniji i Španjolskoj.
Od ožujka 2021. godine intenzivno surađuje s uglednim finskim pijanistom i pedagogom
Teppom Koivistom. U svibnju 2021. godine imenovan je počasnim stipendistom ugledne
„Sibelius” Akademije u Helsinkiju (Finska), pod čijim je pokroviteljstvom sudjelovao na
„Ljetnoj pijanističkoj akademiji” u kolovozu iste godine. Aktivan je interpret u svim
umjetničkim područjima, s naglaskom na suvremenu i raniju klavirsku glazbu. Usavršavao se
i u području jazz klavira pod vodstvom svjetski renomiranih umjetnika poput Davida Gazarova
i Saše Nestorovića (2017., 2018.), a pod vodstvom profesora Pavla Mašića, završio je studijsku
godinu čembala (2021.) te studijsku godinu orgulja, pod vodstvom profesora Krzysztofa
Maroska (2022.).
Dvostruki je dobitnik Rektorove nagrade za umjetnička postignuća u akademskim godinama
2017./2018. i 2020./2021. Godine 2023. započeo je suradnju s hrvatskom sopranisticom
Josipom Gvozdanić, s kojom je održao značajan broj komornih „lied” recitala u Hrvatskoj i
Italiji, a pobjednici su i Međunarodnog natjecanja komorne glazbe „C. A. Seghizzi” u Goriziji
(Italija – 2023.). Njegovo najnovije priznanje je apsolutna pobjeda (laureat) na Međunarodnom
pijanističkom natjecanju „Festival Pijanizma” u Sremskoj Mitrovici, (Srbija – 2024.), gdje je
dobio i nagradu lokalnog Rotary kluba za najboljeg sudionika cijelog natjecanja.
Sudionik je brojnih međunarodnih pijanističkih seminara i radionica pod vodstvom uglednih
klavirskih pedagoga poput Arnulfa von Arnima, Vladimira Krpana, Aleksandra Serdara,
Olivera Kerna, Franka van de Laara, Dragana Opančića, Konrada Skolarskog, Teppa Koivista,
Rista Matti-Marina, Roberta Morawskog, Ioannisa Potamousisa, Alexandre Świgut i drugih.
Božidar trenutno radi kao djelatnik u Glazbenoj školi Karlovac i školskom Područnom odjelu
Ozalj, kao nastavnik klavira i korepetitor